Investice do potravinářských technologií se letos zjevila jako více než oblíbená pro investory, přičemž tento rok už dokázal získat čtyřikrát více investic než za celý loňský rok. Ve srovnání s rokem 2017, kde proběhly investice ve výši 134 milionu dolarů, dosáhl sektor v pouze 15 investicích už 473 milionů dolarů.
– Swiggy sebral hlavní část této částky. Uvedení do provozu dovolily dvě souběžné investice. Minulý týden bylo oznámeno sehnání částky kolem 210 milionu dolarů vedena stávajícím investorem Naspers a novým DST Global.
– Rival Zomato také získal nezanedbatelnou částku 152 milionu dolarů od společnosti Ant Financial, což je platební pobočka giganta Alibaby. Společnost byla oceněna na více než miliardu dolarů.
Zbytek prostředků získaly začínající podniky jako HungerBox, HipBar a Biryani By Kilo. Vzestup odvětví je nejvíce znát ve srovnání se zpomalením této ekonomiky mezi roky 2015-2016. V roce 2016 zůstal tento sektor skoro nedotčen a mnoho podniků bylo nuceno zavřít. Firmy se museli i spojit. Tak jako RoadRunner, který měl společné investory s konkurečním TinyOwl byl nucen se později spojit a vytvořit značku Runnr. Očekává se, že potravinářský segment bude i nadále růst zároveň se společnostmi zaměřenými na elektronický obchod jako jsou Amazon nebo Flipkart. Podle analytiků se investoři během let 2014 a 2015 rozhodli investovat do více společností. Nyní se trh rozvinul a investiční lídři se rozhodli, kam bude podle nich nejlepší vložit své peníze. Finanční trh totiž potvrdil vyspělost odvětví. Tím získává tento sektor nový impuls a velké společnosti budou dokončovat své plány rozvoje. Většina hráčů se také bude soustředit na vstup do klíčových metropolí, ale i rozšiřování stávajících poboček v menších městech. I tam bude příležitost k dalšímu růstu, i když samozřejmě v menší míře.