Informatika se stala pojmem již v polovině osmdesátých let, kdy se zakládaly v naší zemi různé zájmové kroužky, v nichž se zejména děti a dospívající mládež seznamovala s triviálním programováním. Možná si i vy ještě vybavíte základy programovacího jazyka Basic a první osobní počítače (Personal komputer – PC), jejichž cena byla v té době astronomická. Kupříkladu jste za konfiguraci, známou jako 286, zaplatili na počátku 90. let téměř sto tisíc korun.
Jak šel čas a vývoj směřoval v této oblasti k miniaturizaci a vyšším výpočetním výkonům, informatika nabývala na stále větším významu a už nebyla pouhou hříčkou několika nadšenců, kteří ji využívali zejména pro hraní her, anebo k jednoduchým aritmetickým operacím a primitivním textovým editorům. Počítače se stále rychleji a mohutněji stávaly součástí běžného života a dnes již málokomu přijde neobvyklé, že by přes počítač nakupoval zboží prakticky v neomezeném sortimentu.
Informatika versus prodej
Informatika a obchodní činnost jsou dva rozdílné pojmy, které se střetávají právě na poli internetového obchodování, tedy zejména prostřednictvím eshopů. Kdo v dnešní době vlastní eshop, může nabízet od spodního prádla přes kartáčky na zuby až třeba k mostním konstrukcím, ale má to jednu podstatnou podmínku. Musí se o vás nějak zákazníci dozvědět.
A zde je právě úskalí informatiky, která spoléhá na reklamní propagaci, protože bez cílené reklamy nemáte prakticky šanci na trhu uspět. Reklamních činností je celá řada, například letáky do poštovních schránek, mediální zdroje, různé potisky, reklamní plakáty či billboardy, ovšem jedna z nejsilnějších propagací je přímo na Internetu. Někdy vám k tomu stačí podchytit SEO prostřednictvím SEO optimalizátora a také webdesignu SEO, protože zákazníci nemusí o vás přímo vědět, kde se nacházíte, že máte sklady v Havlíčkově Brodě a sídlo firmy třeba v Brně, zákazníkům postačí, když jim vyhledávač najde právě vás, pokud si zadají klíčová slova „tlakové hrnce, krájecí prkénka, porcelánové hrnky“ a vy zrovna podnikáte v oboru kuchyňského nádobí.
SEO je dnes jednou z nejmocnějších zbraní na internetu, a pokud chcete uspět ve své činnosti, neměli byste jej podceňovat.