Nutně potřebujete auto s vlekem a jako naschvál žádný z vašich příbuzných či známých vám ho nemůže nebo nechce půjčit. Samozřejmě můžete zvolit půjčovnu, ale poněkud se vám to prodraží, anebo se můžete rozhodnout, že si za své auto necháte namontovat tažné zařízení. Dnes to není žádná věda. Takřka každé auto může mít „kouli“. Chce to najít správný servis, kde vám ji namontují.
Podle Evropské unie
Tažné zařízení musí odpovídat evropské a tedy i české homologaci. Norma, která to upravuje, musí být napsána i na díle a mechanik by vám měl dát i tzv. typový list a potvrzení o odborné montáži. Tedy tažné zařízení si nemůže montovat kde kdo. Je potřeba, aby firma či člověk měli certifikát, jinak zařízení nebudete moct přihlásit. Proto si tento fakt nejprve ověřte například na webových stránkách Ministerstva dopravy. Zkuste vybrat tažné zařízení octavia Amsa.
Napevno či odnímatelné
V současné době existují dva typy tažných zařízení. Buď jsou namontovaná napevno, nebo se dají oddělat či ukrýt. V druhém případě si dejte pozor, když nebudete mít zapojený vlek a pojedete, musí být zařízení sundané, jinak vám hrozí pokuta.
Zapsání do technického průkazu
K zapsání nově namontovaného tažného zařízení budete potřebovat typový list a potvrzení o odborné montáži zařízení, obojí musí být shodné. Pokud si nejste čímkoliv jistí, zajeďte na stanici technické kontroly, kde vám shodu zkontrolují. Pozor si dejte na celkovou váhu přívěsu, kdy nebrzděný vlek by neměl přesáhnout 750 kg, pokud vlastníte řidičské oprávnění skupiny B. Na brzděný vlek je potřeba mít řidičské oprávnění skupiny C.
Práce volá
Tažné zařízení je namontováno, zapsáno do technického průkazu, vlek připraven a teď už vás čekají ty příjemnější věci. Přivézt písek pod bazén, dovézt nařezané dříví z lesa nebo odvézt na chalupu starou postel. Ať už budete vozit cokoliv, určitě oceníte, že se nemusíte nikoho doprošovat o půjčení auta s vlekem a můžete vyrazit kdykoliv se to hodí vám.